no a je to obycajna kresba... ako zamyslal som sa nad tym trochu ako nad linorytom (planujem to niekedy zase vyskusat), to mas pravdu, ale inak to bol moj "trening v trpezlivosti", kedze som pouzil len jedno tenke 0.5 pero :D
tak to respekt, na to bych neměla! ale trpělivý být musíš, soudě dle těch ostatních věcí, některé jsou fakt vypiplané (a i ten linoryt bude podle této předlohy pěkná makačka), každopádně jde vidět, že kresbu máš zmáklou. ale teď se dívám na tvoje grafiky a musím pochválit, moc dobré!
k souvislosti s yojimbem mě ještě napadá, že týden sem se teď mořila kvůli škole s asijskou kinematografií, takže ať to mé utrpení za něco stojí, doporučím ti dvě věci, které mě rozsekaly (tzn. byly opravdu vynikající):
harakiri (seppuku) od masaki kobajašiho. má to takový kurosawovský smrad, co se týče rámování kamery nebo dalších formálních prvků. zatímco kurosawa ale mívá emoční katarzi vždycky až na koncích filmů, tady to začně asi po dvaceti minutách a už nepřestane. navíc tam hraje hlavní roli tacuja nakadaj, který později vystřídal tošira mifuneho a stal se kurosawovým dvorním hercem. prostě analogie na kurosawu jak kráva
ostrov (hadaka no shima) od kaneto šindóa. černobílá kamera, nezůčastněné sledování hlavních hrdinů evokující italský neorealismus, vůbec žádné dialogy, všechno je řečeno mimikou. parametrická narace (tj. nejde o příběh, prakticky žádný tam není, jde o budování atmosféry, která pak vnímavého diváka úplně pohltí). doporučuju všemi deseti!
fuha :) aka profi prednaska... si ma navnadila, urcite pozriem, ked bude cas.. nedavno som videl dalsieho Kurosawu - Ikiru a bolo to super, tak som zvedavy na tvoje tipy...
Ano, Kurosawa je bůh.
ReplyDeleteCo je to za techniku? Vypadá to jak kombinace fixů, co vyvolává efekt dřevorytu...
to je :)
ReplyDeleteno a je to obycajna kresba... ako zamyslal som sa nad tym trochu ako nad linorytom (planujem to niekedy zase vyskusat), to mas pravdu, ale inak to bol moj "trening v trpezlivosti", kedze som pouzil len jedno tenke 0.5 pero :D
tak to respekt, na to bych neměla! ale trpělivý být musíš, soudě dle těch ostatních věcí, některé jsou fakt vypiplané (a i ten linoryt bude podle této předlohy pěkná makačka), každopádně jde vidět, že kresbu máš zmáklou.
ReplyDeleteale teď se dívám na tvoje grafiky a musím pochválit, moc dobré!
keep on goin'! :)
k souvislosti s yojimbem mě ještě napadá, že týden sem se teď mořila kvůli škole s asijskou kinematografií, takže ať to mé utrpení za něco stojí, doporučím ti dvě věci, které mě rozsekaly (tzn. byly opravdu vynikající):
ReplyDeleteharakiri (seppuku) od masaki kobajašiho. má to takový kurosawovský smrad, co se týče rámování kamery nebo dalších formálních prvků. zatímco kurosawa ale mívá emoční katarzi vždycky až na koncích filmů, tady to začně asi po dvaceti minutách a už nepřestane. navíc tam hraje hlavní roli tacuja nakadaj, který později vystřídal tošira mifuneho a stal se kurosawovým dvorním hercem. prostě analogie na kurosawu jak kráva
ostrov (hadaka no shima) od kaneto šindóa. černobílá kamera, nezůčastněné sledování hlavních hrdinů evokující italský neorealismus, vůbec žádné dialogy, všechno je řečeno mimikou. parametrická narace (tj. nejde o příběh, prakticky žádný tam není, jde o budování atmosféry, která pak vnímavého diváka úplně pohltí). doporučuju všemi deseti!
fuha :) aka profi prednaska... si ma navnadila, urcite pozriem, ked bude cas..
ReplyDeletenedavno som videl dalsieho Kurosawu - Ikiru a bolo to super, tak som zvedavy na tvoje tipy...